7 Sebab Kenapa Shaklee Supliments Terbaik Di Malaysia - Cheyah Saripuddin

Di Malaysia, terdapat banyak jenama suppliment yang berada dipasaran. Setiap supliment ada kelebihannya yang tersendiri. Tapi, kenapa cheyah memilih supliment Shaklee berbanding supliment jenama lain? Jom cheyah kongsikan untuk awak.


7 Sebab Kenapa Shaklee Supliments Terbaik Di Malaysia 


Shaklee dah lama dipasaran. Bila dah lama, ofcourselah ia mendapat permintaan yang luar biasa. Produk yang kekal lama pastinya ada penerimaan yang tinggi.

Mana taknya, cheyah sendiri dari sekolah menengah lagi dah familiar tengok Shaklee. Cuma belum mampu lagi sehinggalah sekarang decide nak consume untuk kesihatan diri dan keluarga sekali.

Eh lupa nak bagitahu yang salah satu produk tertua Shaklee iaitu multivitamin dimana ia adalah vitamin yang pertama di Amerika Syarikat. Nama vitamin pun sebenarnya singkatan dari vitalized minerals (vitamin) pada tahun 1915.




Bahan semulajadi yang asli lagi beyond organik. Memang tak boleh dinafikan yang produk Shaklee merupakan produk sumber asli dimana;

- Tiada bahan tiruan, bahan pengawet dan bahan kimia yang berbahaya
- Mematuhi standard piawaian keselamatan yang tinggi
- Tidak memberikan impak kepada persekitaran
- Bebas gluten. Jadi orang alergik pun boleh ambil
- Tak pernah melakukan ujian ke atas haiwan. Jadi, ia bebas dari penganiayaan


Supliments Shaklee ada Kajian Landmark yang diketuai oleh penyelidik pemakanan terkenal iaitu Dr. Gladys Block bersama University of California. Mereka merupakan salah satu pengkaji terbesar pengguna jangka masa panjang untuk supliment.

Daripada kajian, mereka menunjukkan bahawa pengambilan suppliments Shaklee memberikan kesan yang lebih baik untuk kesihatan jatung, otak dan kesihatan kognitif. Ini sudah membuktikan yang Shaklee memang pilihan suplimen yang terbaik untuk untuk semua lapisan umur.



Produk selamat, berkesan dan halal.  Ini yang mengukuhkan bahawa Shaklee merupakan supliments terbaik di Malaysia.

Lagipun Shaklee ni dah lebih 25 tahun berada di pasaran negara kita. Mestilah ada kelulusan KKM dan sijil halal yang diiktiraf oleh Jakim.


Lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun dibuat bagi menjamin ketulenan produk dan Shaklee juga telah melabur lebih 250 juta untuk klinikal dan penyelidikan. Ini dah cukup membuktikan Shaklee selamat dan berkesan untuk semua.


Dianugerahkan Trusted Brand Kategori Vitamin Suplemen Malaysia selama dua tahun berturut-turut iaitu 2021 dan 2022 yang dibuat oleh Reader Digest.

Anugerah ini adalah anugerah yang dijalankan oleh pihak ketiga dan bukan pihak Shaklee yang buat  servei. Ia adalah hasil dari pengundi dari kalangan pembaca Reader Digest.



Banyak testimoni yang dikongsikan di media sosial tentang perubahan kesihatan selepas mengamalkan supliments Shaklee.

Malah produk Shaklee tersendiri dipercayai oleh atlet-atlet sukan antarabangsa hinggalah ke angkawasan NASA untuk meningkatkn kecergasan serta prestasi mereka.



Supliments Shaklee sangat berbaloi sebab tahan lama. Contohnya Vitamin C Plus dimana satu botol ada 180 tablets. Jika diambil sebiji sehari, ia bolej tahan sehingg enam bulan. Sungguh jimat kan?


Sebab itulah Shaklee menjadi suppliments terbaik di Malaysia dan menjadi pilihan vitamin nombor satu oleh pengguna. Sama macam cheyah juga. Alhamdulillah.

#BlogMegaShaklee2.0
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023

Comments

Popular posts from this blog

Vitamin Kulit Terbaik Untuk Sihat dan Cantik - Cheyah Saripuddin

Perbezaan Vivix dan ResV Shaklee - Cheyah Saripuddin

Resepi Singgang Ikan Kembung - Cheyah Saripuddin